ارزیابی عملکرد
واحد ارزیابی عملکرد
تعریف
فرآیند سنجش ، ارزش گذاری و قضاوت چگونگی انجام وظایف ، فعالیت ها و نتایج حاصله
اهداف
1 –کنترل مداوم جریان امور در سازمان و واحدهای تابعه سازمان
2- شناسایی نقاط قوت و ضعف و مشکلات سازمان و در واقع شناسایی وضع موجود و تلاش در جهت بالفعل شدن توانایی ها و ظرفیت ها
3- بهبود تصمیم گیری در مورد حوزه و عمق فعالیت ها ، برنامه ها و اهداف آینده
4- شناسایی هدف ها ، وظایف ، برنامه ها ، نحوه هدایت افراد در سلسله مراتب سازمانی ، امکانات و هزینه ها در سازمان
5- تخصیص منابع انسانی و امکانات در جهت اجرای برنامه های مصوب
6- بررسی نحوه هماهنگ بودن سازمان با واحدهای تابعه
7-ارتقاء توانمندی در ارائه کمی و کیفی خدمات و رقابت پذیری در فضای سازمانی
8- تعیین وتشخیص احتیاجات آموزشی
9- تعیین و تشخیص موانع و مشکلات
10 – راهنمایی و ارشاد سازمان در جهت بهبود کارآمدی و بازده کار سازمان
11- ارتقاء پاسخگویی در مورد عملکرد برنامه ها
وظایف واحد ارزیابی :
- همکاری در تهیه و تدوین شاخصهای اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد واحدهای تحت پوشش حوزه ریاست ، معاونتهای هفت گانه دانشگاه – دانشکده ها – بیمارستانهای تابعه – شبکه های بهداشتی درمانی و موسسات وابسته با همکاری واحدهای مشروحه و همچنین واحدهای مطالعاتی ذیربط
- همکاری در اجرای دستورالعمل ارزیابی عملکرد و تکمیل فرمهای مربوطه و تهیه مستندات لازم
- احصاء فرمهای تکمیل شده و مستندات آنها و ارایه به شورای تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی شیراز
- همکاری و هماهنگی با شورای ( یا کمیسیون ) تحول اداری دستگاه به منظور تعیین و تایید امتیازات بررسی و تائید فرمهای تکمیل شده و تائید آنها بر اساس عملکرد واقعی
- پیگیری اجرای ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی و تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی واحدهای تحت پوشش شامل واحدهای ستادی و محیطی در دانشگاه علوم پزشکی و ارائه به سازمان مدیریت در مقاطع زمانی مورد درخواست .
- نظارت بر حسن اجرای برنامه های ارزیابی عملکرد واحدهای تحت پوشش دانشگاه و تحلیل ارزیابی های انجام شده با همکاری و هماهنگی واحدهای تخصصی ارزیابی معاونتها و واحدهای مربوطه و ارائه پیشنهادهای لازم به ریاست محترم دانشگاه